niedziela, 4 stycznia 2015

Karnawał Blogowy RPG #62 - Nietypowe postacie - Ferdynand

Lubię 2 edycję Warhammera, często ją prowadzę, zwłaszcza na konwentach. Muszę jednak przyznać, że bardziej trzyma mnie przy tej grze procentowa mechanika, system profesji i inspirowany historią, realistyczny styl niż sam Stary Świat. Nie chcę wsadzać kija w mrowisko, ale setting ten wymaga dosyć sporej dozy zawieszenia niewiary. No bo jak to jest, że Imperium jeszcze stoi, jak pod ziemią siedzi trylion Skavenów (i nikt o tym nie wie), a po ziemi harcują hordy Chaosu, Orki, Nieumarli i inne tałatajstwa. Ilość podanych przez twórców pomysłów i ich czasami niespójność, zmusza jednak mg do zastanowienia się nad tym jak będzie wyglądał jego Stary Świat. Rozciągłość może tutaj być ogromna, od heroica i generic fantasy, po dark i Jesienną Gawędę. Lubię czasami wrzucić coś sprzecznego z kanonem Warhammera na sesję, ot np. podziemne jaskiniowe miasto cywilizowanych reptilionów, pod kanałami zamieszkanymi przez Skaveny, bo tak.

W niniejszym wpisie przedstawię postać będącą efektem takiej zabawy z kanonem.

Przygodę z jej udziałem prowadziłem dwa razy, wyszły dobrze. Przytoczę ją tutaj w skrócie. BG pracowali dla straży miejskiej w miasteczku pod granicą Imperium i Kisleva. Miejscowy mag zamknął się na kilka dni w swojej wieży. Normalna sprawa, czarodzieje czasami na jakiś czas odcinają się od świata pochłonięci badaniami. Tyle, że w końcu znaleziono go martwego pod drzwiami własnej wieży, owiniętego w całun z sakiewką zaopatrzoną dopiskiem "dla grabarza". Podczas zniknięcia maga zaczęła znikać żywność z miejskich kramów, ale kupcy znajdowali zapłaty, a nocą ulicami przemykała drobna, zamaskowana postać.

Otóż mag miał ucznia, imieniem Ferdynand. Czarodziej był jego przybranym ojcem i nauczycielem. Ferdynand był pilnym, obowiązkowym uczniem, trochę nieśmiałym, ale błyskotliwym, uprzejmym i schludnym. Dlaczego więc musiał się ukrywać?

Otóż Ferdynand był Skavenem. Szczuroczłekiem.

Skaveny to jedno z największych zagrożeń dla Imperium, pokraczna parodia ludzkości, złośliwe i okrutne stworzenia. Niewiele wiadomo o pochodzeniu Ferdynanda, mag przygarnął go tuż po urodzeniu, prawdopodobnie zabrał z jakiejś podziemnej osady Skavenów. Ferdynand twierdzi, że w celu zbadania, czy złe cechy szczuroludzi są cechą kulturową, wrodzoną, albo może efektem wystawienia na spaczeń, wypaczający ciała i umysły.

Kiedy BG przeszukiwali wieżę, Ferdynanda już tam nie było, ale znajdowała się iluzyjna wiadomość (fantasy odpowiednik hologramów z Gwiezdnych Wojen), aby zabrał ze sobą księgę O naturze Chaosu, dzieło życia ojca, na wypadek jego śmierci i uciekał. Ucznia czarodzieja złapał poprzedniej nocy szczurołap Erwin Durrbein, który w ten sposób zwabił drużynę do kanałów, gdzie bohaterowie poznali tożsamość Ferdynanda. Kanały okazały się pułapką zastawioną przez zbirów, współpracujących z Erwinem. Opryszkowie po pokonaniu wyznali, że pracują dla łowcy czarownic Dietera Hocha (byłego maga, który porzucił studia i został agentem łowców czarownic i przy okazji adeptem czarnoksięstwa, kolejne profesje uczeń czarodzieja, wędrowny czarodziej kolegium cienia, szarlatan, szpieg, skrytobójca, łowca czarownic - o tym drużyna jeszcze nie wiedziała). Bohaterowie razem z Ferdynandem uciekli do Kisleva, po drodze ratując rotmistrza Mieczysława Włodkowica (skrzydlaty lansjer, poprzednia profesja szlachcic) przed bandą zwierzoludzi. Włodkowic zaprosił bg na Kislevską biesiadę i polowanie na bestię, która terroryzowała pogranicze. Drużyna myśliwska natknęła się na stwora, kiedy walczył z grupą Rycerzy Pantery. Stwór okazał się diabelską iluzją Hocha, który postanowił ze swoją świtą otwarcie zaatakować Rycerzy, Włodkowica i BG w celu zdobycia księgi w której posiadanie weszła drużyna, jednak zginął w walce. Księga natomiast zawierała (i tutaj popłynąłem) teorię obalająca istnienie Bogów Chaosu (przecież nie zsyłają oni zaklęć swoim wyznawcom, jak panteon ludzi czy elfów) i tłumaczącą istnienie Chaosu wielką bryła spaczenia na biegunie, co więcej zawierała tezę, że spaczeń ten przy wielkim nakładzie środków mógłby zostać usunięty, w okresie dziesiątków, albo setek lat. Hoch, degenerat korzystający z przywilejów Łowcy Czarownic uznał O naturze Chaosu za zagrożenie dla swojej władzy, czymże jest w końcu Łowca Czarownic bez swego wroga?

Pominąłem oczywiście kilka szczegółów, np. jak drużyna ukryła Ferdynanda przed Włodkowicem, tutaj pomysły były różne. Skaven pełnił na sesji rolę przypominajki, przewodnika i doradcy. Nie był w stanie niczego załatwić za bohaterów, ale mógł ich czasami naprowadzić na dobrą drogę. Dodatkowo graczki, stwierdziły, że jest słodki i jedna nazywała go Ferdkiem (na konwencie), a druga (moja 11 letnia siostra) szczurkiem. Postać ta wywołała podobną pozytywną reakcję drużyny jak gadający kot, będący sojusznikiem drużyny w Krainach Snów, onirycznej części settingu Zewu Cthulhu. Tego typu postaci pełnią rolę odwrotną do niesławnego ulubionego npc mistrza gry - robiącego wszystko za drużynę.

Poniżej zamieszczam statystyki bohaterów

Kapitan Straży Gerhard Muller - zleceniodawca drużyny

WW
US
K
Odp
Zr
Int
SW
Ogd
40
41
34
30
34
36
34
34
A
Żyw
S
Wt
Sz
Mag
PO
PP
1
14
3
3
4
0
0
0

Umiejętności: plotkowanie +10, wiedza o Imperium, język Staroświatowy, prawo, przeszukiwanie, spostrzegawczość, tropienie, unik, zastraszanie, dowodzenie, pływanie, taktyka, unik

Zdolności: szósty zmysł, szczęście, ogłuszanie, opanowanie, rozbrajanie, silny cios

Człowiek

Profesje: Sierżant, poprzednia starżnik

Wyposażenie: zbroja kolcza, skórzana kurta, tarcza, miecz, mundur

Szczurołap Erwin Durrbein


WW
US
K
Odp
Zr
Int
SW
Ogd
30
40
26
29
41
29
34
30
A
Żyw
S
Wt
Sz
Mag
PO
PP
1
11
2
2
4
0
0
0

Umiejętności: plotkowanie, wiedza o Imperium, język Staroświatowy, opieka nad zwierzętami, przeszukiwanie, skradanie, spostrzegawczość, tresura, ukrywanie się, zastawianie pułapek

Zdolności: twardziel, czuły słuch, proca, grotołaz, odporność na choroby, odporność na trucizny

Proca, pułapki na szczury, drąg, pies – Szarlej, stary tasak

Franz Krebs - przywódca oprychów


WW
US
K
Odp
Zr
Int
SW
Ogd
40
27
40
33
39
24
28
31
A
Żyw
S
Wt
Sz
Mag
PO
PP
2
12
4
3
4
0
0
0

Umiejętności: plotkowanie, wiedza o Imperium, język Staroświatowy, targowanie, unik, zastraszanie
Zdolności: bardzo silny, szybki refleks, bijatyka, groźny, morderczy atak, ogłuszanie, szybkie wyciągnięcie, silny cios

Człowiek, rzezimieszek

Wyposażenie: kaftan kolczy i skórzana kurta, tarcza, osiodłany koń, miecz

Ferdynand cywilizowany Skaven


WW
US
K
Odp
Zr
Int
SW
Ogd
34
33
33
44
34
34
31
21
A
Żyw
S
Wt
Sz
Mag
PO
PP
1
9
3
4
4
1
0
1

Umiejętności: pływanie, spostrzegawczość +10, język Staroświatowy, wiedza o Imperium, czytanie i pisanie, język Magiczny, nauka Magia, przeszukiwanie, splatanie magii, wykrywanie magii, język klasyczny

Zdolności: widzenie w ciemnościach, niezwykle odporny, magia prosta tajemna, zmysł magii

Pospolity Skaven, uczeń czarodzieja

brak wyposażenia

Mieczysław Włodkowic Kislevski rotmistrz


WW
US
K
Odp
Zr
Int
SW
Ogd
67
34
31
31
50
37
35
45
A
Żyw
S
Wt
Sz
Mag
PO
PP
2
14
3
3
4
0
0
0

Umiejętności: plotkowanie, język kislevski, wiedza o Kislevie +10, język Staroświatowy, czytanie i pisanie, dowodzenie, hazard, jeździectwo+10, mocna głowa +20, przekonywanie, wiedza o Imperium, taktyka, unik, dowodzenie, sztuka przetrwania, spostrzegawczość, twardziel,

Zdolności: urodzony wojownik, szczęście, broń szermiercza, broń parująca, etykieta, przemawianie, broń kawaleryjska, silny cios

Wyposażenie: szabla, kontusz, osiodłany koń

Człowiek, szlachcic, husarz


Dieter Hoch – Łowca Czarownic


WW
US
K
Odp
Zr
Int
SW
Ogd
58
64
42
51
67
59
72
65
A
Żyw
S
Wt
Sz
Mag
PO
PP
2
20
4
5
4
2
0
0

Umiejętności: plotkowanie, wiedza o Imperium, Język staroświatowy, czytanie i pisanie, język magiczny, nauka magia +10, przeszukiwanie, splatanie magii +10, spostrzegawczość, wykrywanie magii, język klasyczny, jeździectwo, zastraszanie, przekonywanie, targowanie, gadanina, czytanie z warg, otwieranie zamków, śledzenie, skradanie, ukrywanie się, warzenie trucizn, dowodzenie

Zdolności: bardzo silny, twardziel, niezwykle odporny, magia prosta tajemna, zmysł magii, magia cienia, czarnoksięstwo, pancerz eteru, magiczny alarm, morderczy pocisk, intrygant, przemawianie, charyzmatyczny, szósty zmysł, błyskawiczny blok, szybkie wyciągnięcie, strzał mierzony, kusze, groźny, odwaga, silny cios, strzelec wyborowy

Człowiek, uczeń czarodzieja, wędrowny czarodziej, szarlatan, szpieg, skrytobójca, łowca czarownic


Na końcu zamieszczam ciekawy obrazek, który znalazłem w internecie, chyba nie jedyny miałem pomysł na inną wizję Skavenów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz