tag:blogger.com,1999:blog-5963605535998005547.post2895810683980566996..comments2023-03-29T09:49:19.826+02:00Comments on Casual RPG: Strzępy Sztandarów - RecenzjaCasual RPGhttp://www.blogger.com/profile/14316052149073551727noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-5963605535998005547.post-11548536270191873292015-04-13T23:30:15.245+02:002015-04-13T23:30:15.245+02:00Nieprecyzyjnie wyraziłem się z tą narracyjnością. ...Nieprecyzyjnie wyraziłem się z tą narracyjnością. Jak utnę mechanikę i po prostu opiszę bitwę, a gracze znikną w tłumie walczących, to nie odczują swojego wpływu na jej wynik.Casual RPGhttps://www.blogger.com/profile/14316052149073551727noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5963605535998005547.post-9639124776003425402015-04-13T23:28:00.622+02:002015-04-13T23:28:00.622+02:00Wszystko zależy od tego co chcemy osiągnąć. Prowad...Wszystko zależy od tego co chcemy osiągnąć. Prowadziłem jedną przygodę z tym systemem. Na więcej brakło czasu, maski Nyarlathotepa same się nie skończą. Wyszło fajnie. Sena była połączeniem walki i pościgu. Chodziło o przebicie się przez pozycje wroga, przejęcie celu i odwrót. Graliśmy niestety za krótko, żeby wykorzystać cały potencjał. Jeżeli chodzi o funkcjonalność to powiem tak: Na mojej półce leży Władca Zimy, którego chciałbym poprowadzić. Jest tam kilka scen bitewnych, w końcu kampania o żołnierzach. I powiem szczerze, że twórcy nie dali żadnych realnych porad jak to poprowadzić od strony mechaniki, sam opis sytuacji. Jak zrobię to zbyt narracyjnie to gracze prawie nie poczują, że coś się stało, jakbym próbował według zasad, to wyszedł by bitewniak na kilka godzin. I w takich sytuacjach chyba najbardziej przydaje się ten dodatek, gdy chcemy mieć bitwę, chcemy żeby była dość emocjonująca i żeby gracze mieli wpływ na jej przebieg. Mnie wargamingowe metody zbyt mocno by odciągnęły od samego rpg. Zawsze można znaleźć coś w pół drogi. Np. w Birthright mamy system z planszą podzieloną na duże pola i kartami oddziałów.Casual RPGhttps://www.blogger.com/profile/14316052149073551727noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5963605535998005547.post-64569906754215564812015-04-13T17:15:06.937+02:002015-04-13T17:15:06.937+02:00Z tego co piszesz, jest to mechanika armii stawiaj...Z tego co piszesz, jest to mechanika armii stawiająca raczej na abstrakcyjność, niż liczenie ile sztuk złota kosztuje żołd każdego żołnierza, prawda? Ciekaw jestem, czy w praktyce też potwierdzisz czy system się sprawdza. Ja dość długo grałem na abstrakcyjnym systemie walki masowej z podręcznika OSR-owe "An Echo, Resounding" i na początku mi się podobał, ale potem z powodu uproszczeń uznałem go za nudny. Teraz wydaje mi się, że lepsze są bardziej klasyczne, wargamingowe metody rozgrywania tego rodzaju gry.Haretonhttps://www.blogger.com/profile/10270218505196743833noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5963605535998005547.post-90666251117445678672015-02-28T12:18:36.039+01:002015-02-28T12:18:36.039+01:00Oby tak dalej. :)Oby tak dalej. :)Casual RPGhttps://www.blogger.com/profile/14316052149073551727noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5963605535998005547.post-56380833119943889172015-02-28T12:18:17.200+01:002015-02-28T12:18:17.200+01:00This time Google Translator works. ;). I love it.This time Google Translator works. ;). I love it.Casual RPGhttps://www.blogger.com/profile/14316052149073551727noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5963605535998005547.post-21540734187036075812015-02-27T09:41:13.542+01:002015-02-27T09:41:13.542+01:00Thank you for your kind(at least if Google Transla...Thank you for your kind(at least if Google Translator works :)) review!Umbertohttps://www.blogger.com/profile/06441744985226848141noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5963605535998005547.post-92040179670454601672015-02-27T00:14:20.998+01:002015-02-27T00:14:20.998+01:00Ciesze sie, ze sie podoba :) Ciesze sie, ze sie podoba :) Piotr Koryśhttps://www.blogger.com/profile/11759694607778225954noreply@blogger.com